Varit där maj 2002 & sept 2004
(Läst 280 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Vi hade det underbart på Bali! Så jag kan inte riktigt förstå de negativa inläggen... Är också berest och Bali/Indonesien ligger högt på min lista. Däremot så gäller det att ha rätt attityd till ev försäljare, man ler skakar på huvudet och går bestämt vidare. Jag har dock märkt att försäljarna väljer ut sina "offer", de som får utstå mest "tjat" är vita manliga turister över 35 år. Har inte heller blivit lurad, utan har varit nöjd med allt.
Kan jämföra med Egypten och där är försäljarna rent ut sagt otrevliga! På Bali har de iallafall ett stort leende och ber snällt istället för att trycka upp neongula bebisklänningar i fejjan på en.
DYKNING:
Dök vid Tulamben ("vrak") och Menjangan (vägg) och det var fint. Hörde av en britt att dykningen vid Nusa Lembongan var ändå finare och billigare, men tyvärr hade vi just lämnat den ön så vi orkade inte åka tillbaka.
Maten är kanonbra! Man hittar snabbt sina favoriter.
Men om man är mest ute efter dykning så är Bali nog inte rätt resmål. Men om man vill ha solskensemester och göra billiga (men BRA) dyk så är Bali toppen.
/Karin
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: