Under Ytan?
(Läst 844 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Det luktar faktiskt likadant här. Du kanske minns att vi var några som knåpade ihop en nättidning för några år sedan. Vi gav ut ett par nummer, fick en held del bra respons, men sedan lade vi ned den. Under Ytan om du minns.
När vi gav ut den så blev det såklart en hel del reaktioner från DYK, som då hade engelska ägare. De blev livrädda för att vi skulle ta ifrån dem annonsintäkter och på det sättet få DYK att gå under. Eftersom vi såg tidningen som ett hobbyprojekt, kändes det ju rätt illa om Martin (som vi kände) skulle bli arbetslös. Vi diskuterade istället lite olika former av samarbete.
Det jag själv trodde mycket på var en kombo. De gav ut en månadstidning med tyngre artiklar. Vi gav ut en lättare nättidning med kortare artiklar, snabbare nyheter och kanske äldre artiklar från DYK. Martin var inte främmande till det, men hans ägare var inte intresserade. Om de tyckte internet var en fluga, eller hur de resonerade, vet jag inte. Men de tyckte inte att tidningar på nätet var något att satsa på.
Nu finns inte någon papperestidning att förstöra för. Bättre bandbredd, lägre lagringspriser, läsplattor och annat som hänt de senaste åren gör att en nättidning är ännu mer intressant att ge ut. Och då inte bara som en "död" pdf-tidning.
Är det kanske dags att dra igång något igen? Vi har själva en hel del outnyttjat material och jag vet att det finns massor med folk där ute som skulle kunna bidra. Och nu behöver de inte skrämmas av att DYK hotar med att de inte får skriva åt båda tidningarna.
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: