Sv: Reklam, smygreklam, och smyg-smygreklam.
(Läst 428 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Jag förstår inte riktigt ditt inlägg. Jag tolkade de tidigare inläggen som att de allra flesta inte tyckte att det fanns något större problem överhuvudtaget, och dessutom att ditt skrivande var både uppskattat och utan anmärkning. Om det ger dig någon effekt i försäljning eller inte är en annan sak, men fortsätt skriva och lägga ut bilder om du har lust, då det ju är helt ok för övriga användare.
Det jag själv däremot ibland stör mig på när det gäller din medverkan här, är den bitterhet som ibland kommer fram. Ibland hackar du på försäljning över nätet, och konkurrens från företag utomlands med annan moms och liknande. Du kom nyss med en redovisning av klickstatistik där du tyckte att det var för dyrt och för få som klickade på just din banner. Nu skriver du att dina riktiga kunder ändå inte läser internetforum. Du skrev en rekordlång mening i det stycket så jag kan ha missuppfattat tonen, men den kändes lite nedlåtande tyckte jag.
När det gäller smygreklamen som du skriver om nu har jag en klar och enkel åsikt. Släpp det! Det brukar sällan löna sig i längden, då det oftast är någon som avslöjar de som gör det för billigt och fult. Om du som du skriver vet att det sker planerat, är det väl bättre att höra av dig om det direkt till dykarna.nu istället för att ta det öppet.
Björn - fortsätt medverka på forumet. Fortsätt skriva om de produkter du är duktig på, oavsett om du säljer dem eller inte. Det är både nyttigt och läsvärt att få veta mer om de mer yrkesinriktade prylar du arbetar med och kan mycket om. Risken att en massa nybakade dykare läser här och ruinerar sig på vikingdräkter är nog minimal, så det kan vi nog leva med. Däremot kanske dina råd kan hindra någon från att hitta på andra dumheter, då du sitter med en massa erfarenhet. Dessutom är det ibland roande att se dig smälla något stursk internetexpert, som uttalat sig över sin kunskapsnivå, på fingrarna.
Men, släpp inläggen om andras eventuella smygreklam, inläggen om nätbutikernas mord på de lokala hjältebutikerna, priserna på banners du köpt och liknande. Om du kritiserar saker som konkurrerar med din verksamhet eller som på annat sätt direkt påverkar ditt företag är det väldigt lätt att du förvandlas från den kunniga och erfarna man du är, till att bara verka gammal och bitter.
|
Björn Carlsson | 2007-12-16 07:37 |
![]() | Manuel Dahlberg | 2007-12-16 07:46 |
![]() | Manuel Dahlberg | 2007-12-16 07:48 |
![]() | Christian Balousa Andersson | 2007-12-16 09:06 |
![]() | Henrik L Jonsson | 2007-12-16 09:37 |
![]() | Björn Carlsson | 2007-12-16 10:12 |
![]() | Björn Carlsson | 2007-12-16 12:42 |
![]() | Henrik L Jonsson | 2007-12-16 12:53 |
![]() | Henrik L Jonsson | 2007-12-16 12:49 |
![]() | Björn Carlsson | 2007-12-16 14:22 |
![]() | Johan Isaksson | 2007-12-16 09:54 |