Sv: Sv: Sv: Betalt för riskerna - intressant fråga
(Läst 965 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Carl helt rätt ,givetvis har jag inte sett allt ,vem har det ? men jag vill påstå att under dom sista decennierna med uppdrag på Norsk ,UK ,Mexican gulf ,väst afrika samt sydamerika gällande säkerhet så har jag sett en hel del samt varit delaktig i en hel del gällande säkerhet ,det har gått framåt vill jag påstå ,även om jag är starkt kritisk till det som ,hände i norge på 1970 talet i oljehysterien ,men förklaringen till det tror jag var ,ett land som på 1950 talet övervägde att övergå till typ rysk planekonomi ,helt plötsligt blev rika som troll ,och blev utom sig av förtjusning samt skräckslagna att inte kunna ta till vara på detta ,var en anledning till det som hände då.
visst var det en hysteri ,med heli hämtningar samt nedsläpp ,som jag tidigare berättat om med att sätta ner en stor super puma i Myggebo Tjörn på idrottsplatsen ,mot alla luftfartsregler ,men på samma gång skitkul att gå ner där.
vill ta chansen att påpeka att säkerhets tänkandet idag ligger ljusår från det som fanns på 70 talet ,iallafall på Brasiliansk sektor ,det är en rigorös säkerhets apparat här offshore ,och den bevakas av capitanian som inspekterar alla fartyg samt oljeinstallationer ,ligger då även under Petrobras det Brasilianska statliga oljebolaget ,givetvis under alla andra internationella bestämmelser ,gällande utsläpp som Marpol o Solas .
gällande dykpersonal vill jag påstå med säkerhet att det tas inga risker med dom på Brasiliansk sektor idagsläget ,senaste eventet så var det helt klart med att över 2 knops ström går dom inte i vattnet viket ju givetvis accepterades ,och detta var i skyddat vatten i Guanbara bay Rio de Janerio .
mvh
Ulf Meijer
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: